Black Friday Deals: -35% отстъпка на хостинг услуги

Необходими стъпки преди да си закупя домейн - съветите на Jump.bg

Sofia Petrova

Имате идея да стартирате собствен бизнес онлайн, но не знаете откъде да започнете? Първо трябва да валидирате идеята си дали е работеща, да намерите първите си клиенти, да направите прототип на вашия продукт или да си направите сайт. Неизвестните около стартирането на бизнес са много, а стъпките, през които трябва да преминете включват и вашето онлайн присъствие.  

Всеки един предприемач бърза да стартира своя бизнес, защото идеята му е дошла точно в този момент и иска да я осъществи веднага, за да не го изпревари конкуренцията. Понякога в бързината много собственици на бизнес изпускат ключови моменти от своя онлайн старт, защото се опитват да задвижат бизнеса си, което е напълно нормално. След валидирането на бизнеса идва и втората стъпка - как ще се казва моя бизнес.  

Всяка една страхотна идея за бизнес трябва да има и своето уникално име, за да могат потребителите да намират уеб сайта лесно и да го запомнят. Изборът на домейн име е една от най-важните стъпки при старта на даден бизнес. Начинаещи тръгват с идеята, че само ще пробват дали ще успеят и избират първото домейн име, което видят, че е свободно и впоследствие бизнесът им се разраства до степен, до която не са очаквали, а промяната, която се налага да направят, сменяйки домейн името си, се оказва не чак толкова приятна. 

В статията ще ви споделим съветите на Jump.bg преди да изберете вашето домейн име за новия ви онлайн бизнес, за да избегнете най-често срещаните грешки.   

Често ни питат дали домейн името трябва да бъде същото, с което е регистрирана фирмата в търговския регистър. От Jump.bg споделяме мнението, че можете да изберете всяко домейн име, което искате и то може да бъде идентично с името на търговската ви фирма, бранда или продукта/услугата, който предлагате.   

1. Регистрирайте домейн името с вашите данни и на ваше име

Една от най-често срещаните грешки, които виждаме в практиката, е домейн името да се регистрира с данните на трети човек или познат, което довежда до проблеми и разногласия. Винаги регистрирайте подобна чувствителна информация за бизнеса ви на ваше име. Това ще ви спести много излишни главоболия, защото може да се окаже, че познатия ги е изгубил, забравил или решава да напусне бизнеса. В случай на такaва ситуация, проблема, който ще имате е равностоен на това да загубите целия си бизнес, ако той е онлайн ориентиран.

Чувствителна информация за бизнеса трябва да бъде на ваше име и от гледна точка на сигурността на онлайн проекта. 

Много често задачата по регистрация на хостинг и домейн името се възлагат на прогрaмиста или ИТ човекът, с когото работите. 

Възложете изцяло новата регистрация на домейн името ви и хостинг акаунта да бъдат направени с ваши актуални данни. 

Ако данните ви са при трети човек шансът да бъдат откраднати под някаква форма е висок. Затова не позволявайте на случайни хора да имат достъп до каквато и да е информация за вас и за вашия бизнес. 

instagram

2. Проучете домейн имената на вашите конкуренти

Конкуренцията е двигателят на бизнеса. Колкото и да не искаме да имаме конкуренти в сферата, в която оперираме, това е неизбежно. Тя е от изключителна полза за нашето развитие, защото ни държи постоянно под напрежение и ни стимулира да бъдем по-добри. Когато решите да стартирате бизнес в дадена сфера, обърнете внимание на домейн имената, които конкурентите ви използват. Освен да прегледате техните сайтове и продукти, запишете на един лист имената им. Има брандове, които излизат от правилата и техните имена на бизнеса не включват ключови думи от индустрията или нещо отличаващо, което да накара потребителят да направи асоциация с даден предмет.  

Нашият съвет е, ако имате възможност, да използвате ключови думи от сферата, в която искате да се развиете. Можете да използвате инструменти онлайн, които напълно безплатно да ви покажат най-търсените думи в дадена индустрия. Това ще помогне както на бранда, така и на вашия бъдещ уеб сайт да се класира на по-предни места при търсене в търсачки като Google, Yahoo или Bing. Инструментът, който ви препоръчваме, е Keyword Planner.  

Разгледайте нашата статия, в която споделяме за 7-те лесни стъпки за избор на домейн име, която ще ви помогне с полезни съвети как да измислите правилния домейн за вашия бизнес.  

3. Закупете си повече от едно домейн разширение

Когато закупувате вашето домейн име, то е придружено с определено домейн разширение, което определя насоката на вашия уеб сайт. Най-популярното разширение е “.com”, което е универсално за всички бизнеси и много добре разпознаваемо, но с него са регистрирани милиони домейни и изборът от свободни имена е ограничен. Можете да избирате между голям набор от домейн разширения - напр. .bg - ако искате да се развивате в България, .shop, ако искате да развивате онлайн магазин, eu - ако желаете европейския пазар и имидж и безброй още варианти. 

Съветваме ви, ако стартирате в България първоначално да си закупите домейн разширението .bg, но също така да вземете и .eu. Подсигурете си растежа с няколко на брой домейн разширения, защото нелоялните практики от страна на конкуренцията включват и закупуването на вашето име, но с различно домейн разширение. От една страна се предпазвате от конкуренцията, а от друга си осигурявате растеж на повече от един пазар.  

Всички тези различни домейни, можете да паркирате към своя сайт, като по този начин, всички те ще отварят съдържанието на вашия сайт. 

4. Проверете цената на вашия домейн

Не винаги гледайте първоначалната цена, когато купувате домейн име. Независимо дали вземате домейн име за вашия бизнес или за лично ползване, внимавайте за цената и най-вече за това дали тя е по-висока при подновяване. Имайте предвид, че винаги цената за подновяване на домейн името е с няколко лева по-висока от цената, на която го закупувате, но много пъти може да има и значителна разлика в цената за закупуване и цената за подновяване на домейн името. 

Можете да закупите домейн име от доставчик на домейн имена, каквито са повечето хостинг доставчици като Jump.bg. Най-малкият период, за който можете да си вземете името, е 1 година. Вие плащате наем, за да можете да използвате домейн името. Бъдете внимателни дали към цената, която е посочена се включва начислен данък, за да не бъдете изненадани на последна стъпка, че имате добавена такса.  

Ако сега регистрирате своето домейн име и тепърва ви предстои да си направите уеб сайт на вашия бизнес, разгледайте нашето кратко ръководство за направата на WordPress сайт. 

5. Доверете се на хостинг компания, която предлага техническа поддръжка

При избирането на хостинг план или закупуването на домейн име, проверете дали компанията, от която ги взимате е доверен и доказан доставчик на тези услуги. Хостинг услугите са много специфични и ако възникне проблем с тяхното управление, трябва да имате на кого да разчитате, за да ви бъде оказана помощ. Съветваме ви доставчикът, който избирате, да предлага денонощна техническа поддръжка, за да бъдете сигурни, че когато при вас възникне проблем независимо по кое време на деня, ще има с кого да се свържете и вашият бизнес да не пострада. 

Бъдете внимателни преди да закупите вашето домейн име и не подценявайте тази стъпка в началото. Надяваме се, че съветите, които ви споделихме ще са ви полезни. Ако възникнат въпроси около стъпките за закупуване на домейн, свържете се с нашия технически екип на support@jump.bg, които са 24/7 на линия за вас. 

Абонирайте се за нашия бюлетин, за да получавате актуални новини и специални промо оферти

Абонирайте се за нашия бюлетин, за да получавате актуални новини и специални промо оферти

Статия от Sofia Petrova

Макар да е едно от новите попълнения в екипа ни, вече знаем колко упорита и всестранно развита личност всъщност е Софи. Обича маркетинга, обожава книгите и не пропуска възможност да научи нещо ново, което да я направи още по-добра в работата. Софи се грижи за създаването на полезно за вас съдържание и ни помага да достигнем до още потребители и бизнеси, които имат нужда от нашите услуги. Разчитаме на нея, за да направим Jump.bg любим бранд и предпочитан партньор за собствениците на уеб сайтове и онлайн магазини в България.

Социални мрежи:
Още статии от автора

Абонирайте се за нашия бюлетин

С абонамента си получаваш повече актуални новини и нашите специални промо оферти

Абонирайте се за нашия бюлетин