Закупили сте хостинг услуги от вашия доставчик и се питате: А сега накъде? Как ще управлявам тези услуги? На помощ идва нашата статия, в която ще ви разясним предназначението на контролния панел - cPanel, както и как да управлявате всички услуги в него.
Какво е cPanel?
cPanel е уеб базирано приложение, което нашите клиенти получават при закупуването на услугата споделен хостинг. Контролният панел е инструмента, чрез който се управляват закупените услуги от вашия хостинг доставчик. Не всички такива предоставят cPanel, но ние, в Jump.bg предлагаме на всички наши клиенти на споделен хостинг именно този инструмент. Той е създаден с цел улеснено менажиране на услугите от едно място.
Контролният панел cPanel е един от най-използвани инструменти за менажиране на споделени хостинг услуги. В Jump.bg със закупуването на всеки споделен план, вие получавате напълно безплатно и достъп до cPanel. Можете да го достъпите, като влезете във вашия потребителски акаунт в Jump.bg, от меню - Бързи връзки, изберете вход в cPanel.
В управлението на хостинг услуги се включват вашите електронни пощи, съдържанието на уеб сайта ви, както и неговото съдържание и файлове, SSL сертификати, които се грижат за неговата сигурност, както и инструмента Softaculous, който се намира в cPanel, мястото, от което можете да инсталирате над 300 уеб приложения за вашия сайт, включително и инсталирането на WordPress сайт.
При вход в контролния панел cPanel ще видите много и различни менюта. Някои от тях ще ги ползвате по-често, отколкото други, но това е единственият начин да проследявате развитието на вашия сайт, както и да го менажирате.
Ако познавате добре cPanel и искате да направите миграция на сайт от един cPanel акаунт към друг.
Освен с функциите, които предлага cPanel за управление на вашите хостинг услуги, ние, от Jump.bg, силно препоръчвате да разгледате нашето кратко ръководство как бързо и лесно да включите двуфакторна аутентификация за вашия cPanel, за да се предпазите от хакерски атаки и злонамерени потребители.
Кои са менютата, които cPanel предлага на своите потребители?
Преди да започнете да управлявате вашите хостинг услуги, съветваме ви да направите първо вашите персонални настройки на акаунта като потребител, парола и език.
Препоръчваме ви да използвате сложна парола, която да не споделяте с никого и по възможност да включите Two-factor authentification (двуфакторна аутентикация на вашия профил), за да бъдете сигурни, че ще имате втори фактор за защита и потвърждение на данните ви.
Можете да промените вашите лични настройки от падащото меню в дясно, където се визуализира вашето потребителско име.
Всички менюта, които се визуализират, когато влезете в cPanel, са инструментите, които ще ви помогнат да управлявате вашия уеб сайт. Разделени са по категории, за да ви бъде по-удобно, когато имате нужда да направите определена промяна на вашия сайт.
Менюто, което ще използвате най-често, е файловият мениджър. От него можете да управлявате всички файлове, които са качени на вашия хостинг акаунт. Имате възможност да направите backup на сайта, да променяте различни директории с файлове, да ги сваляте или качвате.
Следващото меню е Бази данни - MySQL. В него се създават бази от данни на вашия сайт, а именно там са записани данните за вашите продукти, потребители, имейл акаунти и т.н. Те могат да бъдат управлявани от приложението PhpMyAdmin.
В меню домейни можете да управлявате всеки един ваш домейн, който сте добавили. Можете да добавяте нови домейни, да паркирате такива или да изтривате поддомейни, които вече не използвате и не са актуални за вашия сайт.
В меню имейли създавате имейл пощи за вашите нужди. Всеки един уеб сайт се нуждае от електронна поща, на която да получава кореспонденция. Там е мястото, където да ги създадете и да ги управлявате. Освен тяхното създаване, можете да конфигурирате и автоматични отговори на мейли. Тази необходима стъпка ви е важна, ако сте собственик на онлайн магазин и конфигурирате автоматичен отговор към всеки потребител, който си е направил поръчка. Не пропускайте да направите тази стъпка.
В меню логове можете да видите информация кой точно посещава вашия уеб сайт. Можете да видите записи за последните 300 потребители, които са разгледали вашето съдържание.
Подменюто Awstats е изключително важно за вас като собственици на бизнеса, защото ще разберете кои са най-посещавани страници и ресурси от вашите потребители, както и колко често ботовете на търсачките обхождат съдържанието ви.
От раздел сигурност можете да управлявате начините, по които можете да достъпвате вашия профил. Там е мястото, в което да активирате двуфакторната автентикация при вход в cPanel, която се осъществява с допълнителен код за защита, генериран от приложения като Google Authenticator или Duo.
В менюто за сигурност можете да ограничавате и достъпа до сайта ви от трета страна, като забраните на съответния IP адрес да ви посещава. Освен това можете да управлявате и SSL сертификатите, които гарантират защитената връзка на вашия сайт.
Обърнете внимание и на нашето кратко ръководство, с което бързо и лесно да включите двуфакторна защита за вашия акаунт в Jump.bg.
В последния раздел - Softaculous App Installer ще намерите инструмента, от който да инсталирате във вашия хостинг акаунт приложения, които отговарят на вашите нужди. В него има над 300, а изборът е изцяло ваш. Ако искате уеб сайт, можете да инсталирате WordPress, Joomla и т.н.
Ако възникнат затруднения относно използването на cPanel, не се колебайте да се свържете с нас на support@jump.bg. Нашият екип е на ваше разположение 24/7, за да отговорите на всички ваши въпроси.