Спестете до 145 лв. от цената на WordPress хостинг!

Как сами да направим трансфер на сайт от cPanel към cPanel

Ivan Raykov

В тази статия ще Ви споделим как с лекота можете сами да извършите миграция на вашия сайт от един cPanel акаунт на друг cPanel акаунт. Най-често срещаният случай, когато се налага да извършвате тази процедура, е при трансфер на сайта Ви от един хостинг доставчик към друг.

Ние предлагаме безплатна миграция за Вашия сайт и компенсиране за оставащото предплатено време.

Стъпка 1: Архивиране на файловете на сайта.

При трансфер на сайт може да се направи идентично копие на файловете и базата данни от текущия контролен панел (cPanel) на новия такъв. Toва действие се извършва изключително лесно от cPanel, меню Файлов Мениджър (File Manager), като се архивира основната директория на сайта (Document Root). В случай че не знаете коя е тази директория, може да я разберете от cPanel → Домейни (Domains).

След като изберете името на директорията в колона “Основна директория”, това ще Ви отвори Файл Мениджъра и ще зареди document root директорията.

Вижте как да  архивирате файловете в нашето видео.

Стъпка 2: Архивиране на базата данни на сайта.

Архив (известен още като “dump” на бази данни) се извършва през phpMyAdmin. phpMyAdmin е отделно приложение, което е създадено специално за улеснение на работата с бази данни. За да направите архив, първо трябва да сте сигурни коя база данни използва Вашият сайт. Най-лесно може да проверите това, като от основната директория на сайта (как да стигнете до нея обяснихме по-горе) отворите конфигурационния файл, където се съхранява тази информация. Самият файл може да е с различно име и да се намира на различно място в зависимост от това как е изграден сайтът Ви и каква система използва. В нашето видео сме използвали CMS системата WordPress, за да покажем архивирането на базата данни, като една от най-често срещаните системи за управление на съдържанието на сайт. Нейният конфигурационен файл се нарича wp-config.php.

След като знаете вече коя база данни използва Вашият сайт, отивате в cPanel → phpMyAdmin, за да направите “dump” на базата данни. От списъка с бази данни избирате:

 желаната инстанция → Export → Quick - display only the minimal options → Go и избирате къде да съхраните архива на базата данни на Вашия компютър.

Вижте стъпката в нашето видео

Стъпка 3: Качване на сайта на новата локация.

За да качите Вашия сайт на новия сървър, е необходимо да влезете във Вашия нов cPanel акаунт. Това може да го направите с данните за хостинг акаунта Ви при активиране на поръчката или от:

 Вашата клиентска зона → Услуги → Моите услуги → избирате Вашия хостинг → от менюто “Бързи връзки” избирате “Вход в cPanel”

 Видео: Качване на сайта на нова локация 

От cPanel влизате във Файл Мениджър или от менюто Домейни отваряте основната директория на сайта и качвате архива, който сте направили по-рано на файловете на сайта. Качването на файлове във Файл Мениджъра на cPanel се извършва от бутона “Upload” в горната лента с функции на File Manager. След като качите архива, го намирате в списъка с файлове и директории и го разархивирате, като натиснете десния бутон на мишката върху файла и изберете Extract. Архивът ще се разпъне под формата на директория. Важно е да имате предвид, че ако директорията от архива вече съществува на хостинга, то тази директория ще бъде презаписана с новата архивна информация.

Вижте как във видеото 

Стъпка 4: Създаване, попълване и конфигуриране на база данни на новия cPanel за сайта.

Следващата стъпка е да се създаде база данни, която ще се използва от сайта. Имайте предвид, че в cPanel името на базата данни се състои от 2 части в следния формат “username_dbname”. 

Първата част “username_” - нарича се префикс и е съставена от потребителското име на cPanel потребителя и не може да бъде променяна в рамките на cPanel акаунта.

Втората част  “dbname” - това е името на базата данни и то трябва да отговаря на стандартите за mysql име на база данни, които са вградени в cPanel.

Потребителските имена за базата данни също са разделени на 2 части - “username_username”. Правилата за тях са идентични, като тези за самите бази данни. 

В нашата практика при подобна миграция създаваме базата данни с името, потребителя и паролата за потребителя, след което променяме само префикса в конфигурационния файл на сайта.

 Създаването на база данни се извършва от:

cPanel → MYSQL Databases.

 От тази страница се създават база данни, потребители за базата данни и се назначават потребители, давайки съответните привилегии за прилежащата база данни. 

Вижте как да извършите последните промени в нашето видео  

След като сте извършили тези действия, трябва да обновите данните за новата база данни в конфигурационния файл на сайта и да запазите промените с бутона “ SAVE CHANGES” в горния десен ъгъл на екрана.

Вижте как да запазите промените

След това се връщаме в cPanel и отваряме:

 phpMyAdmin → избираме новосъздадената база данни → избираме “Import” → избираме архива на базата данни, който изтеглихме по-рано → Go 

Виж конкретните действие във видеото 

В случай че излезе грешка, че файлът, който качвате е твърде голям, Ви съветваме да го качите в основната директория на хостинга Ви през File Manager. След това можете да се свържете с нас на support@jump.bg и посочите в коя база данни желаете да поставите този архив. Ние ще довършим тази част вместо Вас.

Стъпка 5: Проверка за коректна работа на сайта, чрез hosts файл.

След като сте качили файловете и базата данни на новия cPanel, задължително трябва да се провери дали всичко работи коректно. Най-бързо и лесно това може да постигнете, като пренасочите домейн името към новия IP адрес локално само за Вашето устройство. Това се случва, като добавите нов ред в hosts файла на Вашата операционна система. Самият запис изглежда по следния начин:

<IP address of server>   <domainname.tld> <www.domainname.tld

79.98.104.180  jumptestsite.com  www.jumptestsite.com

В различните операционни системи този файл се намира на различно място:

При Windows:

Отваряте текстови редактор по Ваш избор (напр. NotePad, NotePad++ или др.) като администратор (десен бутон на мишката върху иконката на приложението и избирате Run as administrator). След като сте отворили редактора от опцията Files → Open → Отваряте файла hosts, който се намира в следната директория 

C:\Windows\System32\drivers\etc\ 

На последния ред добавяте желания запис и запазвате промените (отделно видео)

При Linux/MacOS:

Отваряте терминал → отваряте с привилегирован потребител  /etc/hosts с удобен за Вас текстов редактор (vi, vim, nano и др.) → на последния ред на файла добавяте съответния запис. 

Вижте подробно как да го направите във видеото 

След като сте поставили коректните записи в hosts файла, може да отворите Вашия сайт в браузъра и да се уверите, че сайтът зарежда от новата локация. Можете да отворите Developer Tool (натиснете бутона F12 на клавиатурата Ви) и презаредите страницата с бутон F5. След това отваряте Network таба на Developer Tool-а и избирате първата заявка, която обикновено е името на домейна Ви. 

В полето: Headers → General → Remote Address 

може да видите от кой IP адрес зарежда самата страница. Ако адресът е същият, който сте поставили в hosts файла, то може да продължите с проверката си, като тествате всички функционалности и вътрешни страници на сайта Ви дали зареждат коректно. Ако адресът не съвпада, можете да тествате да заредите този сайт през инкогнито мод на браузъра Ви, за да избегнете натрупания браузър кеш. 

Вижте видеото как да извършите всичко това при Linux/MacOS

Стъпка 6: Промяна на NS сървърите за домейна.

След като сте се уверили, че всичко работи коректно на новия сървър, трябва да пренасочите домейн името към новия cPanel акаунт. Това се случва, като поставите NS сървърите, които сме Ви изпратили при активиране на хостинг акаунта за Вашия домейн. В случай че домейн името Ви е регистрирано/трансферирано при нас, може да промените NS сървърите от: 

Вашата клиентска зона → Домейни → Моите Домейни → Изберете желания от Вас домейн → oт секцията Управление изберете “DNS сървъри”

 От новата страница може да попълните съответните NS записи на съответните им места и да изберете “Смяна на DNS сървър”. 

Вижте видеото как да промените NS сървърите на домейните

В случай, че домейн името Ви не се намира при нас, то тогава може да поставите тези NS записи при регистъра си.

След като сте извършили успешна промяна на NS записите, започва да тече DNS разпространение на новите записи. Този процес продължава от няколко часа до 72 часа в глобален мащаб. Може да наблюдавате как преминава DNS разпространението на записите от някой online инструмент, като в Google напишете dns checker и изберете някое от предложенията. В началото ще видите, че на някои места се виждат новият адрес и новите NS записи, докато на други са все още старите такива. Когато навсякъде се виждат само новите записи, това означава, че DNS разпространението е преминало и може да премахнете записа в hosts файла.

Ако темата Ви е интересна, в бъдеще можем да разгледаме и други методи за трансфер на сайтове и имейл акаунти. Можете и да се свържете с нас, за да извършим ние трансфера на Вашия акаунт. При трансферите, извършени от нас, можем да Ви предоставим отчет как е работил сайтът Ви преди и как работи след трансфера.

Често срещани казуси след миграция:

  • Невалиден SSL сертификат - Решението е да се свали текущият сертификат от стария хостинг и да се постави на новия. Сертификатът може да намерите от cPanel → SSL/TLS → Управление на SSL за сайт → намирате съответния домейн и избирате “Използвай сертификата за друг домейн”. Това ще зареди сертификата, частния ключ и CA Bundle сертификата в текстови вид. Копирате всяка част и я поставяте на същото меню и същото място в новия cPanel и избирате “Инсталиране на SSL сертификата” (няма видео)
  • Неправилна PHP версия - Влизате в стария cPanel и намирате едно от менютата MultiPHP Manager или Select PHP Version, в зависимост от това как е настроен съответният cPanel. След това променяте от новия cPanel → Select PHP Version на версията, която е посочена в стария акаунт.
  • Неактивирани PHP модули - Влизате в стария cPanel и намирате едно от менютата MultiPHP Manager или Select PHP Version в зависимост от това как е настроен съответният cPanel и преглеждате кои модули са активирани. След това от cPanel → Select PHP Version на новия сървър активирате също тези модули.  
  • Различни PHP.INI лимити - Влизате в стария cPanel и намирате едно от следните менюта MultiPHP INI Editor / Select PHP Version → Options в зависимост от това как е настроен съответният cPanel и преглеждате какви стойности за различните директиви са поставени за Вашето PHP. След това от cPanel → Select PHP Version → Options на новия сървър въвеждате същите стойности за съответните директиви. 

При възникване на други казуси, които не можете да отстраните самостоятелно, винаги можете да се свържете с нас за съдействие!

Предлагаме безплатно за своите клиенти миграция на сайта им към Jump.bg.

Статия от Ivan Raykov

Авторът все още няма описание.

Още статии от автора

Абонирайте се за нашия бюлетин

С абонамента си получаваш повече актуални новини и нашите специални промо оферти

Абонирайте се за нашия бюлетин