Поръчката и регистрацията на .bg домейн име минава през няколко стъпки, които по-долу ще обясним.
Важно условие е да имате регистриран профил в системата на Jump.bg. Ако нямате такъв можете да го направите от тук:
Ако вече имате профил при нас, можем да започнем с регистрацията!
Стъпка 1: Създаване на поръчка за домейн от клиентския Ви профил.
Най-лесният начин е да достъпите Вашата Клиентска зона и изберете отляво в менюто „Домейни“ -> „Регистрирай нов домейн“.
Стъпка 2: След като изберете „Регистрирай нов домейн“, ще Ви се отвори страница с търсачка, в която е нужно да изпишете домейн името, което желаете да регистрирате. Натиснете лупичката, чрез която ще потърсите конкретното домейн име и ще разберете дали е свободно за регистрация или не.
Ако домейнът е свободен за регистрация, ще видите резултат, който Ви дава възможност да добавите домейн името в количката си.
Стъпка 3: Добавяте домейн името в количката си. Следват още няколко стъпки, през които е нужно да преминете, за да завършите заявката си към нас:
- Изберете начин на плащане, чрез който желаете да заплатите поръчката.
- Съгласете се с „Общите условия“ на Jump.BG, които се намират под начините на плащане.
С натискане на бутона „Поръчай“ финализирате поръчката си.
Остава да направите плащане по избрания от Вас начин. След като отразим плащането по проформата Ви, ще получите имейл от нашата система, който Ви информира за следващата стъпка, която е конфигуриране на Вашето домейн име.
Стъпка 4: Конфигуриране (настройка) на домейн име.
Какво трябва да направите?
- Да въвeдете регистрационните данни, които желаете да асоциирате към домейна.
Важно е да отбележим, че заплащането на дадено домейн име не го прави регистрирано или запазено за Вас!
След заплащане на проформа фактурата, трябва задължително да конфигурирате домейн името през Вашия потребителски акаунт, за да може домейн името да се запази за Вас за период от 30 дни.
Преди да започнете с конфигурацията е нужно да решите, дали желаете домейн името да бъде регистрирано на физическо или на юридическо лице.
За да достигнете до формата, която е необходимо да попълните, е нужно да достъпите потребителския Ви акаунт, да изберете отлявата Ви страна в менюто „Домейни“ -> „Моите домейни“ и да натиснете на трите точки срещу името на домейна, като изберете първата опция „Настройка на Вашия домейн адрес“.
Много е важно да внимавате, какви данни предоставяте при попълване на заявката. Информацията посочена от Вас е необходимо да бъде коректна.
В случай, че е допусната грешка при попълване на заявката, ще се наложи корекция, като ще бъде нужно да се направи нова заявка (допълнителна, която ще коригира основната) и да заплатите съответната административна такса към Register.bg
- Ако решите да регистрирате домейн името на физическо лице е нужно информацията да бъде съгласно данните от личната карта на физическото лице.
- Ако решите домейн името да бъде на юридическо лице е важно информацията да бъде съгласно подадената такава в Търговския Регистър.
За да генерирате заявка за регистрация на .bg домейн името е нужно да следвате няколко стъпки, след като се отрази плащане за домейна в системата ни.
При избор на „Настройка на Вашия домейн адрес“ Ви се отваря форма, която е нужно да попълните:
- Данни за регистрант
Имате две възможности – да изберете „Предефинирани данни“, като опцията е налична в случай, че сте регистрирали предишни .bg домейн имена през конкретния профил или да изберете да въведете изцяло нови данни за регистрация.
Ако изберете „Предифинирани данни“ това, ще Ви позволи в точка 4 да изберете конкретните данни за регистрация и на настоящия Ви домейн.
В конкретната статия, ще разгледаме примера с „Въвеждане на нови данни“
- Основание на домейна
Тук е моментът, в който избирате и основанието на Вашия домейн.
Независимо, кой вариант изберете за регистрация на Вашия домейн е нужно да отбележите и това дали желаете да заявите домейн името да се регистрира „с основание“ или „без основание“.
Опция с основание е валидна в следните основни случаи:
- За юридически лица: валидна опция, ако името на юридическото лице, патент или запазена търговска марка се изписват по абсолютно идентичен начин със запазеното домейн име.
- За физически лица: валидна опция, ако запазеното домейн име се изписва по абсолютно идентичен начин на съответните три имена изписани на латиница в конкретната лична карта на регистранта.
В случай, че сте заявили домейн името да бъде регистрирано „с основание“, а такова няма, то задължително ще бъде необходимо да се направи допълнителна заявка за корекция, която е обвързана и с административна такса, която ще бъде нужно да заплатите.
ВАЖНО: Ако нямате документ, на база който да регистрирате домейн името „с основание“, е необходимо да изберете опцията „без основание“.
В случай, че изберете „С основание и документи“, системата ни ще Ви заведе на:
- Точка, в която ще бъде нужно да отбележите и типа на основанието, като отбелязваме, че в повечето варианти е нужно да ни предоставите и документ от Ваша страна (единствено при „Име на регистранта“, не се изисква документ – ние ползваме справка от Търговския регистър, но тук името на домейна трябва да бъде същото, като името на организацията Ви).
- Избор на тип на регистрант
Следващата стъпка е да изберете данните, които желаете да заложите за регистрация на домейн името, като тук избирате дали да регистрирате домейна на физическо или юридическо лице.
- Въвеждане на данни
Ако изберете да регистрирате домейн името на юридическо лице е много важно да отбележите коректно правната форма на организацията – ООД, ЕООД, ЕТ и т.н. и БУЛСТАТ номерът на организацията да бъде коректен.
В полето „Представител на компанията“ е нужно да се отбележи управителят на компанията, който има право самостоятелно да представлява организацията и който всъщност ще бъде нужно да подпише заявката.
В адресните данни е нужно да отбележите адреса по регистрация на Вашата организация, съгласно Търговския регистър.
- DNS сървъри
В полето за DNS сървъри са отбелязани по подразбиране DNS-и, като при Ваше желание е възможно да поставите Ваши (дори и да се регистрира домейн името с DNS-ите, които са заложени по подразбиране в последствие по всяко едно време е възможно да се променят).
След като завършите попълването на формата, е необходимо да натиснете на бутона „Изпрати“.
В момент, в който натиснете на бутона „Изпрати“, системата ни Ви препраща на страницата „Последващи действия при регистрация/трансфер на .BG домейн“.
Ще забележите основно две опции:
- Подпишете безплатно онлайн с Evrotrust – ние Ви предоставяме възможност, да подпишете заявката електронно, дори и да нямате ел. подпис.
В следните статии е възможно да видите повече информация (когато имате вече наличен акаунт в Evrotrust и когато нямате):
Как да подпиша документ с вече регистриран Evrotrust подпис
Как да се регистрирам в Evrotrust и да подпиша документ
- Подпишете по друг начин – тук, може да видите всички останали възможности за подписване на документа, които са:
- Чрез електронен подпис - Ако сте подали данни за регистрация на домейн, на ЮЛ заявката може да бъде подписана с електронен подпис, фирмен или личен такъв (ако личният подпис е собственост на управител/МОЛ). Ако подписвате с личен ел. подпис, в подписа трябва да бъде Видимо ЕГН-то на физическото лице. След като подпишете документа с Вашия ел. подпис е нужно да ни го изпратите по имейл до sales@jump.bg.
Стъпки за подписване на документа, може да Видите в следната статия:
Електронно подписване на заявки
- Чрез нотариална заверка – Важно е да съобразите това, че в нотариалната заверка е нужно да фигурира ЕГН-то на регистранта. След като заверите нотариално документа, е нужно да го изпратите до нашия физически адрес – гр. София, ул. Царибродска 70, етаж 4 за Jump.bg, телефон: 02 448 4023.
- На място в нашия офис - В случай, че желаете да подпишете документа на място е необходимо да посетите офиса ни, като задължително е да присъства лицето регистрант с личната си карта. Възможно е да ни посетите всеки делничен ден от 9:00 до 18:00 часа.
- Подписване на заявка на юридическо лице с мокър печат - В случай, че сте подали заявка за регистрация на .BG домейн с данните на юридическо лице, заявката е възможно да бъде подписана от управителя и подпечатана с мокър печат. След което ще очакваме да ни изпратите документа в оригинал до нашия физически адрес.
В момент, в който получим заявката подписана от Ваша страна по един от изискуемите начини, ние регистрираме успешно Вашето домейн име.